Hoofd inhoud

FrieslandCampina

Over FrieslandCampina

Chocomel, Optimel, Friesche Vlag, Appelsientje, Vifit, Fristi en DubbelFrisss zijn voor consumenten in Nederland aansprekende merken. FrieslandCampina wil consumenten in aanraking brengen met producten die aansluiten op hun behoefte. Om te weten op welke locaties binnen de foodservicemarkt welk merk moet liggen, werkt FrieslandCampina samen met Datlinq.

FrieslandCampina herkent verkoopkansen

Meten is weten. FrieslandCampina ziet in dat op feiten gebaseerd inzicht essentieel is voor groeiambities binnen de foodservicemarkt.

Naast het beschikken over actuele markttoegang is het voor FrieslandCampina van belang te weten waar haar productportfolio de beste groeikansen heeft. In een intensieve samenwerking hebben we een potentiemodel gecreëerd waaruit de meest interessante outlets naar voren zijn gekomen op basis van outletkenmerken en omgevingsvariabelen. Zo weet haar salesforce exact waar de potentie en de impact het grootst is. Een mooie prestatie gezien het veelzijdige productportfolio. Deze aanpak leidt tot optimale activatie van merken en verkoopconcepten. Samen met Datlinq wordt er meer omzet gerealiseerd voor zowel FrieslandCampina als bij haar klanten.