Hoofd inhoud

Visie

Datlinq is dé partner van foodprofessionals in slimme marktbewerking. Samen werken we aan de meest effectieve en efficiënte marktbewerking. Dit resulteert in meer omzet tegen lagere kosten.

We gebruiken de kracht van data en nieuwe technologie om de effectiviteit en efficiëntie van uw sales en marketinginspanningen te vergroten.

Sinds de oprichting in 2000 staat de kracht van data centraal voor het nemen van de juiste sales- en marketingbeslissingen. Door transparantie en inzicht haalt u meer rendement uit uw resources.

Datlinq heeft unieke tools om markten snel transparant te maken. Wij brengen de meest interessante gebieden of kanalen in kaart. Zo kunt u groeien met uw merken daar waar ze relevant zijn voor uw doelgroep, of dit nu At Work, On the Go of binnen andere kanalen is. Indicatoren zoals traffic, dichtheid van locaties en de aanwezigheid van uw doelgroep bepalen de focusgebieden.

Een verdere verdieping in het focusgebied brengt de groeimogelijkheden nog nader in kaart. Dat kan uitbreiding zijn van distributie met (nieuwe) eigen producten en merken of het vergroten van zichtbaarheid en activatie. We bouwen en onderhouden outlet-gedreven databases waarmee sales en marketing effectief en efficiënt aangestuurd kunnen worden. Ons motto is dat wij sneller interessante locaties kunnen zoeken, dan dat u nieuwe leads kunt bezoeken!

Onze activiteiten strekken zich inmiddels uit over veertien landen. Dankzij een intensieve samenwerking met een groot aantal klanten in Frankrijk, Nederland, België en Luxemburg is de foodservicemarkt in deze landen bijzonder transparant gemaakt. Door deze brede community zijn we in staat de database van bovenstaande landen up-to-date te houden voor een zeer groot aantal kanalen en bieden we een (bijna) volledige marktdekking.

Dankzij deze ontwikkeling heeft Datlinq kunnen investeren in het inzichtelijk en up-to-date houden van distributieposities van A-merken en grossiers. Dit doen wij voor diverse categorieën zoals: frisdrank, sappen, alcoholische dranken, koffie, zuivel, ijs, sauzen en snacks. Het door Datlinq ontwikkelde product Market Monitor levert de meest betrouwbare inzichten in distributieposities op outletniveau in de foodservice markt.

De sales tools van Datlinq zijn specifiek ontwikkeld voor het aansturen van belangrijke marketing- en salesprocessen (sales activity management) binnen de foodretail- en foodservicemarkt. De tools voorkomen overbodige registratie in complexe CRM-tools en bieden praktische applicaties en dashboards. Onze Data Outlet en Salesmapp tools zijn gevuld met kansrijke locaties zodat je snel en makkelijk op weg kunt. De registratie van geleverde inspanningen en het vastleggen van het resultaat is gemakkelijk voor uw vertegenwoordigers en maakt verkopen simpelweg leuk.

We streven ernaar dat u ons ervaart als de beste partner in het realiseren van meer distributie, zichtbaarheid en activatie van uw merken of concepten

Voor wie? Wij bedienen grote en kleine spelers, nationaal en internationaal georiënteerd. Met of zonder buitendienst. Inmiddels rekenen we ruim 85 grossiers en food-fabrikanten in West-Europa tot onze klantenkring. Onze passie ligt in het optimaliseren van uw marktbewerking en het realiseren van uw groeidoelstellingen.